Antverpeno-Briužo uostas ir Roterdamo uostas ragina Europos Komisiją daug investuoti į pramonės konkurencingumą Europoje. Tai įvyksta prieš paskelbiant Konkurencingumo kompasą ir švarų pramonės susitarimą. „Krenta pavojus Europos strateginei autonomijai, energijos perėjimui ir klestėjimui“.
Du didžiausi Europos uostai, kaip energetikos, logistikos ir pramonės klasteriai, gali atlikti svarbų vaidmenį įgyvendinant ES švarios pramonės susitarimą, kuriuo siekiama stiprinti investicinį klimatą Europoje. Todėl jie nori, kad Europos Komisija laikytųsi požiūrio, kuriame pagrindinis dėmesys būtų skiriamas tarptautinių grandinių ir pramonės grupių stiprinimui, o ne konkretiems sektoriams ar regionams. Uostai nori imtis iniciatyvos įgyvendinant šį tarpvalstybinį metodą, patys intensyviau bendradarbiaudami.
Moksliškai pagrįsta bendra vertė
Abiejų uostų vardu Vrije Universiteit Brussel ir Roterdamo Erasmus universitetas (Miesto, uosto ir transporto ekonomikos centras) atliko bendrų uostų kompleksų padėties ir vertės tyrimus. Tyrimas parodė, kad abu uostai turėtų būti vertinami kaip integruotas logistikos ir pramonės kompleksas, susietas su platesne pramonės grupe, kuri tęsiasi iki Rūro regiono: ARRRA klasterio. Tai darydami uostai susieja prekių ir energijos srautus su įmonėmis ir vartotojais toli į atokų kraštą. Bendras mastas, persidengiantys tinklai, jungtys ir vienas kitą papildantys sektoriai bei veikla sukuria sinergiją, todėl pramonės klasteriui tenka svarbus vaidmuo Europos pramonėje. Pavyzdžiui, ARRRA klasteris sudaro 40 procentų Europos naftos chemijos produkcijos. ,
Stiprinti bendradarbiavimą
Antverpeno-Briužo uosto ir Roterdamo uosto bendradarbiavimo stiprinimas galėtų dar labiau padidinti šią naudą, taip pat ir Europai. Su sąlyga, kad bus sukurta tinkama sistema ir Europa investuos į ryšį, susidoros su reguliavimo našta ir teiks didesnę paramą investicijoms į tvarumą. Tokia žinia buvo perduota už klimatą, grynąjį nulį ir švarų augimą atsakingai Europos Komisijos narei Wopke Hoekstrai per bendrą renginį, kurį Briuselyje organizavo abu uostai.
Wopke Hoekstra, už klimatą, grynąjį nulį ir švarų augimą atsakingas Europos Komisijos narys: „Mes pasiekėme ribą, kai pramonės augimas ir išmetamųjų teršalų mažinimas nėra tik pasirinkimas. Tai būtinybė. Per ilgai vyravo pasakojimas, kad verslas ir klimatas nesimaišo. Tačiau su šia nauja Komisija rašome kitokią istoriją. Stengdamiesi švaresnės, ekologiškesnės ateities link, privalome kartu su mumis pasiimti visas Europos įmones – nuo naujoviškų švarių technologijų įmonių iki tradicinės sunkiosios pramonės. Tai yra mūsų naujasis švarios pramonės susitarimas.
Jacques Vandermeiren, Antverpeno-Briužo uosto generalinis direktorius: „Sisteminis uostų klasterio metodas padeda siekti Europos tikslų. Antverpeno-Briužo ir Roterdamo uostai yra unikalios vietos, kuriose susijungia multimodalinė logistika, energetika ir pramonė. Perėjimas prie tvarios ekonomikos reikalauja tarpvalstybinio bendradarbiavimo ir realizmo jausmo. Kaip uostai, norime kartu prisidėti prie Europos pramonės įtvirtinimo ateičiai.
Boudewijn Siemons, Roterdamo uosto generalinis direktorius: „Europa susiduria su iššūkiu užtikrinti, kad perėjimas prie tvarios ekonomikos taip pat apsaugotų mūsų žemyno gerovę ir strateginę nepriklausomybę. Pastaraisiais metais į mūsų uosto kompleksus šiuo klausimu buvo investuota nemažai, o dabar vykdomi dideli projektai. Kartu matome, kad Europos pramonės konkurencingumas mažėja. Todėl svarbu, kad uostai, nacionalinės ir Europos vyriausybės suvienytų jėgas, kad sukurtų Europos investicinį klimatą, kuriame įmonės galėtų toliau kurti ateičiai.
Galutinė ataskaita Vertės kūrimas Europai.pdf
Pasidalinkite šiuo straipsniu:
EU Reporter publikuoja straipsnius iš įvairių išorinių šaltinių, kuriuose išreiškiamas platus požiūrių spektras. Šiuose straipsniuose pateiktos pozicijos nebūtinai yra ES Reporterio pozicijos.