2023 m. ES jūrų uostuose buvo perkrauta apie 3,4 mlrd. tonų krovinių (bendras svoris). Krovinių apimtys sumažėjo 3,9 %, palyginti su 2022 m. (3,5 mlrd. tonų), o palyginti su 2013 m. – padidėjo 5,0 % (3,2 mlrd. tonų).
Didžiausią pagrindinių ES uostų krovinių dalį 2023 m. sudarė anglys ir lignitas, žalia nafta ir gamtinės dujos. Po to atsidūrė koksas ir naftos produktai, kurie sudarė 16,1% viso kiekio. Metalo rūdos ir kiti kasybos ir karjerų eksploatavimo produktai sudarė 7,2%, žemės ūkio, medžioklės, miškininkystės ir žuvininkystės produktai – 6,8%, chemijos produktai, guma, plastikai ir branduolinis kuras kartu sudarė 6,4%. Maisto produktai, gėrimai ir tabakas sudarė 4,7 proc. visų ES uostuose perkrautų prekių.
Šaltinio duomenų rinkinys: mar_mg_am_cwhg
Ši informacija gaunama iš duomenis apie krovinių vežimą jūra šiandien paskelbė Eurostatas. Šiame straipsnyje pateikiama keletas išvadų iš išsamesnių Statistika Paaiškintas straipsnis apie krovinių vežimą jūra.
Nyderlandai pirmauja krovinių vežimo jūra srityje
2023 m. Nyderlandai perkrovė 545 mln. tonų krovinių ir išlaiko savo pozicijas kaip didžiausia krovinių gabenimo jūra šalis ES. Toliau sekė Italija su 501 mln. tonų ir lenkė Ispaniją su 472 mln. tonų. Visose 3 didžiausiose šalyse perkrautų krovinių skaičius sumažėjo, palyginti su 2022 m., atitinkamai 7,6%, 1,7% ir 3,7%.
Iš 22 ES šalių, turinčių turimus duomenis, 2023 m., palyginti su 2022 m., sumažėjo 17 vežamų krovinių. Didžiausias santykinis kritimas užfiksuotas Estijoje (-31,0 proc.), Latvijoje (-21,5 proc.) ir Suomijoje (-9,0 proc. ).
Šaltinio duomenų rinkinys: mar_mg_aa_cwh
Norėdami gauti daugiau informacijos
Pasidalinkite šiuo straipsniu:
EU Reporter publikuoja straipsnius iš įvairių išorinių šaltinių, kuriuose išreiškiamas platus požiūrių spektras. Šiuose straipsniuose pateiktos pozicijos nebūtinai yra ES Reporterio pozicijos.