Ar Rusija yra tik antra didžiausia Zelenskio problema?


Donaldui Trumpui pradėjus eiti pareigas sausio mėnesį, Zelenskis turi daryti pažangą kovoje su korupcija, kad Ukrainos sąjungininkai neturėtų priežasties atšaukti paramos, rašo Colinas Stevensas.

Pernai Ukraina perjungtas Kalėdų data – gruodžio 25 d., simboliškai nukrypstant nuo Rusijos stačiatikių bažnyčios, kuri pažymi sausio 7 d. Vis dėlto, nors šiais metais Kalėdos gali sulaukti anksti, priežasčių švęsti bus mažai, nes šiemet bus trečias kartas, kai šventė bus švenčiama karo šešėlyje.

Taip yra ne tik dėl gresiančios Donaldo Trumpo šmėklos, kai jo antrajai prezidento kadencijai inauguracija numatyta 2025 m. sausio 20 d.

Nors JAV valstybės sekretorius Anthony Blinken neseniai pareiškimas kad Bidenas „užtikrins, kad kiekvienas mūsų turimas doleris nuo dabar iki sausio 20 d. būtų išstumtas pro duris“, kad padėtų Ukrainai, prezidentas Zelenskis neabejotinai svarsto neapibrėžtumą, kurį gali sukelti Bideno įpėdinis.

Dabar gerai žinomi Trumpo komentarai, kad jis gali baigti karą Ukrainoje „per dieną“, paskatins prezidentą Zelenskį pasirengti poveikiui, o D. Trumpas ir jo administracija greičiausiai sieks derybų taikos.

Nors tai toli gražu nėra aišku, kol D. Trumpas pradės eiti pareigas. Nepaisant to, Zelenskiui daromas didesnis spaudimas greitai daryti pažangą tiek kare, tiek kovoje su korupcija, nesvarbu, ar Trumpas bando įgyvendinti paliaubas, ar ne.

Respublikonai anksčiau daug kartų sulaikė pagalbą, nurodydami korupcijabe kita ko, kaip priežastį nepalaikyti Ukrainos konflikte. Dabar, vėl sutelkę dėmesį į „Amerika pirmiausia“ politiką, neturėtume stebėtis, jei JAV finansinei ir karinei paramai bus taikomi tolesni apribojimai.

Reklama

Korupcija taip pat neleido Ukrainai pasinaudoti saugumu, siūlomu NATO ar ES narei. Jeanas-Claude’as Junckeris, tuometinis Europos Komisijos pirmininkas, 2023 m. pasakė kad Ukraina „yra korumpuota visuose visuomenės lygiuose“ ir viena iš priežasčių, kodėl šalies stojimas į ES buvo lėtas.

Kaip Zelenskis paleidžia atnaujintą pasiūlymas norėdamas prisijungti prie NATO, jis turės pasirūpinti, kad šalis būtų laikoma kuo patrauklia partnere. Kai kurios narės, ypač Vengrija ir Turkija, ir toliau palaiko glaudžius ryšius su Rusija ir todėl gali blokuoti arba nutraukti narystės procesą (kaip matyti iš Švedijos ir Suomijos). Kiti bijo būti įtraukti į tiesioginį konfliktą su branduoline ir kovose užkietėjusia Rusija. Yra daugybė priežasčių, kodėl NATO narės stabdo Ukrainos narystės siekį, tačiau Zelenskis negali leisti, kad korupcija būtų viena iš jų.

Be to, net jei Trumpui pavyks užbaigti karą, (per vieną dieną ar ne) kova su korupcija bus gyvybiškai svarbi siekiant užtikrinti pokario Ukrainos stabilumą, jos atstatymo sėkmę ir narystę NATO. ilgalaikis saugumas.

Turi būti sugrąžinti suvaldyti interesai, kurie ir toliau kontroliuoja daug Ukrainos verslo interesų, jos oficialumo ir teismų sistemos. Jie panaudojo savo galią, kad išvarytų asmenis, kurie padarė pažangą vykdydami antikorupcines reformas, pavyzdžiui, Andrių Koboljevą, Dmitrijus Sennyčenką ir Andrejų Pivovarskį.

Koboljevas vadovavo didžiausiai Ukrainos valstybinei naftos ir dujų bendrovei „Naftogaz“ ir buvo apkaltintas valdybos suklaidinimu gauti premiją. Koboljevas yra aistringas kovos su korupcija kovotojas ir ragino Vakarų šalis įvesti Rusijai energetines sankcijas. Nepaisant to, kad premijos dydį nusprendė nepriklausoma valdyba, o Koboljevas neturėjo jokios įtakos šiuo klausimu, jis vis tiek buvo persekiojamas Ukrainos kovos su korupcija biuras NABU.

Sennyčenka buvo Ukrainos valstybės turto fondo vadovas, atsakingas už valstybės turto privatizavimo priežiūrą. Jis pristatė naujas drąsias reformas, tokias kaip elektroniniai aukcionai, internetinės duomenų bazės ir vertinimo standartai, kurios turėjo rimtų pasekmių galingiems Ukrainos oligarchijos nariams ir politikams. Tačiau vėliau NABU jį in absentia suėmė dėl tariamai nuostolių įmonėms ruošdamasi privatizacijai.

Pivovarskis ėjo Ukrainos infrastruktūros ministro pareigas ir buvo apkaltintas piktnaudžiavimu tarnyba ir netinkamu valdymu, dėl kurio valstybė patyrė nuostolių, kai pasiūlė, kad pusė uosto mokesčių už Juodosios jūros uostą netektų jūrų uostų direkcijai, o turėtų būti reinvestuojama privačioms įmonėms prižiūrėti uostą, kad ji būtų efektyvesnė. Nors nėra kaltinimų, kad jis asmeniškai pelnėsi, NABU jį vis tiek persekiojo.

Visi trys buvo aistringi reformatoriai ir kovotojai su korupcija, kurių reformistinis požiūris staiga nutrūko, kai tai paveikė galingų Ukrainos veikėjų interesus.

Vykdydamas antikorupcijos žinią, Zelenskio reformistinis požiūris susiduria su dideliu šių interesų pasipriešinimu. Ukrainai pradėjus svarstyti pokario scenarijus, reforma turės būti pagrindinis svarstymas, kad ji iš konflikto išeitų kaip stabili šalis, galinti atsistatyti ir prisijungti prie Vakarų. Paskutinis dalykas, kurio Ukrainai reikia, yra tai, kad oligarchai sustiprėtų ir stipresni išliptų iš griuvėsių, kaip tai padarė 1990-aisiais po Sovietų Sąjungos žlugimo.

Zelenskis turi įgyvendinti tikrą reformą ir greitai. Tai neabejotinai bus iššūkis, nes karas tebesitęsia, bet Ukraina jo negali nepastebėti.

Nes nori ar nenori Ukraina tai pripažinti, laikas bėga. Permainos yra horizonte, ir netrukus Zelenskis gali tikėtis, kad jo Naujųjų metų noras buvo padaryti daug daugiau, daug anksčiau.

Pasidalinkite šiuo straipsniu:





Source link

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -